طرز تهیه دو پیازه مرغ

طرز تهیه دو پیازه مرغ افغانی طرز تهیه دوپیازه مرغ هندی طرز تهیه دوپیازه مجلسی طرز تهیه دو پیازه مرغ و سیب زمینی دوپیازه مرغ با برنج طرز تهیه دوپیازه تهرانی دوپیازه مرغ نی نی سایت طرز تهیه دو پیازه افغانی

دو پیازه مرغ یکی از انواع خوراک های خوشمزه و فوری است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری پر
آب جوش۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه دو پیازه مرغ

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آنها کاملا تغییر کرده و سرخ شوند.

مرحله دوم

در همین حین پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم. حالا سیب زمینی ها را به صورت مکعبی خرد کرده و با آب سرد می شوییم تا نشاسته سیب زمینی ها از بین برود، سپس درون یک تابه جداگانه کاملا سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرد و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه جداگانه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز طلایی و کریپسی شود. در ادامه مرغ سرخ شده را به تابه حاوی پیاز داغ می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه می افزاییم و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده و رنگ باز کند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه افزوده و مجددا تفت می دهیم. حالا آب را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم آب اضافی تبخیر شده و به روغن بیفتد. ۵ دقیقه آخر پخت سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سیب زمینی ها مزه دار شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و دو پیازه مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با زرشک و پیاز کریپسی تزیین می کنیم. در نهایت دو پیازه مرغ را به همراه نان یا پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.