طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی

طرز تهیه دوپیازه ساده طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی شیرازی طرز تهیه دو پیازه آلو طرز تهیه سیب زمینی با رب گوجه طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی بوشهری دوپیازه سیب زمینی کوبیده طرز تهیه دوپیازه با گوجه تزیین دوپیازه سیب زمینی

دو پیازه سیب زمینی یکی از انواع غذاهای قدیمی و ساده ایرانی است که هم خیلی ارزان است، هم خیلی سریع آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۱ کیلو گرم
پیاز درشت۲ عدد
کره۲۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز، پودر پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه سیب زمینی ها درون آب جوش بمانند تا پخته و نرم شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست اضافی آن ها را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشت کوب می کوبیم تا له و پوره شوند. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز های خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه پودر تخم گشنیز، پودر پاپریکا، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس بوی خامی ادویه ها کاملا از بین برود. در ادامه پوره سیب زمینی را کم کم درون تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا پوره سیب زمینی باز شود.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که تمام پوره سیب زمینی را به تابه اضافه کردیم، کره را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کره ذوب شود. در آخر دو پیازه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.