طرز تهیه دو پیازه میگو

طرز تهیه میگو دو پیازه قشم دوپیازه میگو با سیب زمینی دوپیازه میگو نی نی سایت طرز تهیه میگو ربی طرز تهیه میگو پلو ساده دوپیازه میگو مجلسی طرز تهیه میگو طرز تهیه میگو بوشهری

دو پیازه میگو یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از محبوب ترین غذاهایی که با میگو تهیه می شوند محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه میگو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۴ عدد متوسط
سیر۴ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد
دارچین و پاپریکابه مقدار کافی
پودر لیمو و کاریبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه دو پیازه میگو

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه میگو خوشمزه ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و رگ پشت میگوها را خارج می کنیم، سپس درون یک سینی می ریزیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر لیمو، دارچین، کاری و پاپریکا داخل یک کاسه کوچک می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری روغن به ادویه ها اضافه می کنیم، سپس به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. حالا ترکیب ادویه ها و روغن را به طور کامل روی میگوها می مالیم تا به خوبی طعم دار شوند.

مرحله سوم

حالا میگوها را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا ادویه ها به خورد میگوها بروند. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

برای خوشرنگ شدن سیب زمینی ها، مقداری زردچوبه به آنها اضافه می کنیم. پس از اینکه سیب زمینی ها را به طور کامل سرخ کردیم، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله تابه را با دستمال حوله ای تمیز می کنیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه میگوها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهعیم تا سرخ شوند. حالا میگوها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شوند. در ادامه سیر را به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

سیر را یک دقیقه تفت می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا خوشرنگ شود.

مرحله نهم

در این مرحله پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، گوجه فرنگی ها را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه میگوهای سرخ شده را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم تا سس به خوبی به خورد میگوها برود.

مرحله دهم

پس از اینکه سس غلیظ شد و به طور کامل به خورد میگوها رفت، دو پیازه ما آماده است. در ادامه دو پیازه میگو را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.