طرز تهیه نان رول پسته ای

طرز تهیه نان رول پسته ای , دستور پخت نان رول پسته ای

نان رول پسته ای یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که به عنوان شیرینی می توان از آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول پسته ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان رول پسته ای
آرد۱ و ¼ لیوان
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک⅓ قاشق چایخوری
بهبود دهنده⅕ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل⅓ قاشق چایخوری
روغن جامد۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه½ قاشق غذاخوری
شکر۱  قاشق غذاخوری
شیر ولرم¼ لیوان
مواد لازم میانی
کره۱ قاشق چایخوری
پودر پسته۵ قاشق غذاخوری
پودر شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم کرم
پنیر خامه ای۵۰ گرم
کره۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
پسته نیم کوب۳ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان رول پسته ای

مرحله اول

برای تهیه نان رول پسته ای خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه نمک و خمیر مایه فوری درون الک ریخته و الک می کنیم. حالا تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که بافت تخم مرغ از لختگی خارج شد، حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت یک دقیقه به خوبی هم می زنیم. در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه دربسته قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شده و به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه چانه ها را روی سطح کار با کمک وردنه باز می کنیم و مقداری کره روی آنها می مالیم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری از مخلوط شکر و پودر پسته به صورت پخش روی خمیر می پاشیم. حالا یک چانه را با وردنه باز کرده و روی خمیر را با آن می پوشانیم و خمیر را برش زده و می پیچانیم، سپس به صورت حلزونی جمع می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درون قالب مافین را با کاغذ کپسولی پوشانده و خمیرها را درون آن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان قالب را درون فر می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را به همراه کره و شیر درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه عسل را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا کرم یکدست شود. در نهایت پسته نیم کوب شده را به همراه وانیل به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه زمانی که نان کاملا پخته شد، آنرا از فر خارج کرده، سپس کرم را روی نان داغ می ریزیم. در نهایت اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.