طرز تهیه رول دارچینی

طرز تهیه رول دارچینی طرز تهیه رول دارچینی دونفره طرز تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا رول دارچینی آشپزخانه کوچک من رول دارچینی شف طیبه

رول دارچینی یکی از انواع شیرینی های بین المللی و جذاب است که عطر و طعم بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول دارچینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم رول دارچینی
شیر ولرم۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد۴ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای فیلینگ
شکر قهوه ای۱ پیمانه
پودر دارچین۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رول دارچینی

مرحله اول

برای تهیه رول دارچینی خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر مایه به عمل آمد تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه اضافه کرده و هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آنرا کنترل شده به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم، زمانی که خمیر نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه درون یک کاسه بزرگ و جادار را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس خمیر بدست آمده را درون آن منتقل می کنیم. حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهی خمیر به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد روی سطح کار را آرد پاشی کرده، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با کمک وردنه به صورت مستطیلی نازک پهن کرده و کره را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا کره را بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس از روی کتری بر می داریم و به وسیله برس آنرا روی سطح خمیر می مالیم. در ادامه شکر قهوه ای را به همراه پودر دارچین مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا مخلوط شکر و پودر دارچین را به صورت یکنواخت روی سطح خمیر می پاشیم، سپس خمیر را از طول رول می کنیم و آنرا به ۱۲ تا ۱۵ تکه مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه خمیر های رولی را درون سینی فر می چینیم، سپس روی آنها را با کیسه فریزر پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت رول ها، زرده تخم مرغ را به همراه شیر مخلوط کرده، سپس به وسیله برس روی رول ها می مالیم تا در هنگام پخت درون فر روی آنها خشک نشود.

مرحله دهم

پس از اینکه روی رول های خمیر را رومال زدیم، سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه کاملا پخته شوند. زمانی که رول ها کاملا پخته و روی آنها طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت اجازه می دهیم رول ها به طور کامل خنک شوند، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید رول ها را با مایه کرم پنیری سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.