طرز تهیه نان رول کره ای

طرز تهیه نان رول کره ای , دستور پخت شیرینی رول کره ای

نان رول کره ای یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول کره ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان رول کره ای
آرد سفید۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۶ گرم
شکر۴۰ گرم
نمک۵ گرم
آب۱۳۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پرک زعفرانبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
وانیل⅛ قاشق چایخوری
پرک زعفرانبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان رول کره ای

مرحله اول

برای تهیه نان رول کره ای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و درون کاسه همزن خمیر زن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نمک را به همراه شکر و خمیر مایه فوری درون کاسه ریخته و هم می زنیم تا مواد خشک کاملا ترکیب شوند. در ادامه همزن را با دور کند روشن می کنیم، سپس آب را به تدریج به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سرعت همزن را افزایش داده و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه هم می زنیم تا خمیر لطیفی حاصل شود. در ادامه زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا خمیر زعفرانی شود.

مرحله چهارم

۵ دقیقه آخر هم زدن، ۵۰ گرم از کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا کره جذب خمیر شود. زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، هم زدن را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شود. پس از گذشت این زمان خمیر را به ۶ گلوله ۱۱۰ گرمی تقسیم کرده و چانه می گیریم.

مرحله ششم

حالا روی چانه ها را با کیسه فریزر پوشانده و مجددا برای بار دوم اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان چانه ها را روی سطح کار گذاشته و با وردنه به صورت نازک باز می کنیم. در ادامه روی خمیرها را با باقی مانده کره رومال کرده و چند پر زعفران می ریزیم، سپس خمیر را رول کرده، و از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله هر قسمت خمیر را به صورت حلزونی می پیچانیم، سپس درون قالب های مافین را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای رول شده را درون کاغذها قرار می دهیم. حالا روی خمیرها را مجددا با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم خمیرها برای بار سوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا پف کرده و حجیم شوند. پس از گذشت این زمان روی خمیرها را با مخلوط تخم مرغ و وانیل رومال کرده و چند پرک زعفران روی آنها می ریزیم.

مرحله دهم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله تا نان ها داغ هستند روی آنها را با عسل رومال می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.