طرز تهیه دمپخت گوشت

طرز تهیه دمپخت گوشت بوشهری طرز تهیه دمپخت گوشت کازرونی طرز تهیه دمپخت گوشت با عدس طرز تهیه دمپخت گوشت عربی طرز تهیه دمپخت گوشت شیرازی طرز تهیه دمپخت گوشت با لوبیا چشم بلبلی

دمپخت گوشت از غذاهای قدیمی خاورمیانه است که در گذشته برای مراسم های بسیار مهم تهیه می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لوبیا چیتی۱ پیمانه
سبزی معطر۱۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانیبه مقدار کافی

طرز تهیه دمپخت گوشت

مرحله اول

برای تهیه دمپختک گوشت خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی را به گوشت اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه لوبیا چیتی را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس رنگ باز شود. در ادامه لوبیا چیتی را به گوشت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس خوب تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به مقدار لازم برای پخت گوشت آب اضافه می کنیم و اجاره می دهیم گوشت به طور کامل پخته شود. در ادامه سبزی معطر (شوید و جعفری) را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه زمانی که گوشت و لوبیا چیتی کاملا پخته شد آن ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس برنج را می شوییم و به آب گوشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله توجه داشته باشید برای جلوگیری از شفته شدن برنج آب گوشت باقی مانده باید یک بند انگشت از سطح برنج فاصله داشته باشد. در ادامه سبزی معطر را به برنج اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج جوش بخورد.

مرحله هشتم

حالا زمانی که آب اضافی برنج کشیده شد گوشت را به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی آن می گذاریم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم دمپختک گوشت به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس دمپختک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.