طرز تهیه چی کوفته

طرز تهیه چی کوفته با گوشت طرز تهیه چی کوفته استانبولی طرز تهیه چی کوفته ترکیه بدون گوشت طرز تهیه چی کوفته ترکیه با بلغور

چی کوفته یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چی کوفته در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم ریز۲ لیوان
آب جوش۲ لیوان
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
جعفری تازه۱ کاسه کوچک
گوجه فرنگی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری سرپر
رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
سس انار یا رب انار۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
سماق، فلفل سیاه و پولبیبراز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه چی کوفته

مرحله اول

برای تهیه چی کوفته خوشمزه در ابتدای کار بلغور گندم ریز را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم بلغور به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا کاملا نرم شده و آب جذب آن شود.

مرحله دوم

در این فاصله پیاز را به همراه سیر و جعفری به صورت ساطوری خرد می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه گوجه‌ فرنگی را با دندانه های درشت رنده، رنده کرده تا پوره شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه بلغور را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز، سیر و جعفری ساطوری خرد شده را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی، رب فلفل، آب لیمو ترش تازه، سس انار، روغن زیتون و مقداری نمک به کاسه می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه سماق را به همراه فلفل سیاه و پولبیبر به کاسه اضافه کرده و با دست به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. برای سهولت کار می توانید از گوشت کوب برقی برای مخلوط کردن استفاده کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک گردو درشت از چی کوفته جدا کرده و در دست به خوبی به فشار می دهیم تا رد انگشت ها روی آن بماند. حالا درون ظرف مورد نظرمان را با کاهو می پوشانیم و چی کوفته ها را روی آن می گذاریم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.