طرز تهیه اسنک تابه ای

طرز تهیه اسنک تابه ای

اسنک تابه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسنک تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۱٫۵ عدد
قارچ۱۰ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
ذرت۴ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نون لواشبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه اسنک تابه ای

مرحله اول

برای تهیه اسنک تابه ای خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز خرد شده را می‌ افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده و پس از آن گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم. حالا گوشت را تفت می دهیم تا سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر سیر به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شده و بوی خامی آنها از بین برود. حالا قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس قارچ را به همراه مقداری آب لیمو ترش به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا قارچ ها تغییر رنگ ندهند. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه ذرت به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و سرخ شود، سپس مقداری پنیر پیتزا را به تابه اضافه کرده و درب تابه را می بندیم. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد.

مرحله ششم

لازم به ذکر است بدانید در صورتی که حرارت زیاد باشد پنیر کش خود را از دست می دهد. زمانی که پنیر پیتزا کاملا ذوب شد آنرا کمی مخلوط می کنیم تا پنیر به همه قسمت های مواد برسد. توجه داشته باشید مواد را بیش از حد هم نزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک نان لواش را از وسط تا می زنیم و روی سطح کار قرار می دهیم و مقداری از مواد میانی ابتدای نان ریخته و دو طرف نان را جمع می کنیم، سپس نان را رول می کنیم. در ادامه به همین ترتیب اسنک‌ ها را آماده می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه اسنک ها را کنار هم درون تابه می چینیم و روی آنرا با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس درب تابه را بسته تا پنیر پیتزا ذوب شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.