طرز تهیه فیله مرغ سوخاری

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری

فیله مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فیله مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
آرد سفید۱٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
ماءالشعیر ساده۱ پیمانه
پودر سوخاری درشتبه مقدار کافی
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه فیله مرغ سوخاری خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری برش می زنیم، سپس آرد سفید را به همراه بیکینگ پودر، تخم مرغ، ماءالشعیر ساده و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر آویشن درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند و هیچ گلوله‌ ای از آرد باقی نماند. در ادامه فیله های برش زده مرغ را به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با فیله ها ترکیب شود.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا فیله ها مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس فیله های مرغ را از کاسه خارج کرده و درون پودر سوخاری درشت می غلتانیم تا سطح آنها را کاملا کاور کند. در ادامه فیله ها را درون روغن داغ انداخته و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که فیله ها کاملا سرخ و طلایی شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در نهایت فیله های سوخاری را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.