طرز تهیه واویشکا گوشت چرخ کرده

طرز تهیه واویشکا شمالی عکس واویشکا گوشت واویشکا گوشت چرخ کرده دونفره واویشکا گوشت شمالی واویشکا گوشت و بادمجان طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

واویشکا گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه واویشکا گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق  غذاخوری
سیب زمینیبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه واویشکا گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه واویشکا گوشت چرخ کرده خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا پوره شوند. زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود، سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و روغن بیندازد.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری آب به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به خوبی پخته و جا بیفتد. در این فاصله پوست سیب زمینی را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و پس از گذشت ۳۰ دقیقه به تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را با کمی از واویشکا مخلوط کرده، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. در نهایت واویشکا را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سیب زمینی ها سرخ کرده را کنار واویشکا می ریزیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.