طرز تهیه واویشکا مرغ

طرز تهیه واویشکا مرغ , دستور پخت واویشکا مرغ

واویشکا مرع یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شمال کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه واویشکا مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱۰۰ گرم
فلفل سبز۱ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه واویشکا مرغ

مرحله اول

برای تهیه واویشکا مرغ شمالی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و پس از خارج کردن دانه هایش به صورت مربعی خرد می کنیم، سپس فلفل سبز را می شوییم و به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر رنده شده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله پنجم

حالا سینه مرغ را درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا زمانی که رنگ رب باز شد، فلفل دلمه ای را به همراه فلفل سبز به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها گرفته شود. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه زعفران دم کرده به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله واویشکا مرغ را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته و مغز پخت شود. در ادامه واویشکا مرغ را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

حالا واویشکا مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه تزئین می کنیم. در ادامه واویشکا مرغ را به عنوان یک وعده غذایی کامل به همراه نان تازه، ماست یا ترشی سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.