طرز تهیه سوپ ماست

طرز تهیه سوپ ماست مجلسی طرز تهیه سوپ ماست کردستان طرز تهیه سوپ ماست ساده فیلم طرز تهیه سوپ ماست طرز تهیه سوپ ماست با کوفته قلقلی طرز تهیه سوپ ماست ترکیه سوپ ماست نی نی سایت طرز تهیه سوپ ماست با قارچ

سوپ ماست یکی از انواع پیش غذاهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ ماست در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماست۵۰۰ گرم
جو پوست کنده۱ پیمانه
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
جعفری۲۰ گرم
گشنیز۲۰ گرم
استاک مرغ۲ لیوان
آب۳ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
 ذرت۲ قاشق غذاخوری
نخود فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ ماست

مرحله اول

برای تهیه سوپ ماست خوشمزه ابتدای کار هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس هویج را به همراه جو پوست کنده به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا ذرت را به همراه نخود فرنگی درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس آب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سبزیجات کاملا بپزد، سپس گشنیز و جعفری را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله گشنیز و جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه زمانی که سبزیجات درون قابلمه کاملا پخته شدند، سبزی خرد شده را به همراه سیب زمینی به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به قابلمه حاوی سبزیجات اضافه می کنیم، سپس استاک مرغ را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ روی حرارت بماند تا جا بیوفتد و غلیظ شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که سوپ جا افتاد درون یک کاسه مناسب ماست را به همراه تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط ماست و تخم مرغ را درون سوپ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت تا زمانی که سوپ جوش بیاید آن را به صورت مداوم هم می زنیم. در ادامه زمانی که سوپ جوش آمد پس از گذشت ۵ دقیقه آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.