طرز تهیه فسنجان بادام زمینی

طرز تهیه فسنجان بادام زمینی طرز تهیه خورش بادام زمینی طرز تهیه فسنجان با بادام و گردو فسنجان کره بادام زمینی فسنجون با بادام زمینی نی نی سایت فسنجان بادام دکتر خیر اندیش

فسنجان بادام زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با ترکیبات و رسپی های مختلفی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجان بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادام زمینی۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
رب انار۱ قاشق غذاخوری سرپر
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
پاپریکا، پودر تخم گشنیز و پودر میخکبه مقدار کافی

طرز تهیه فسنجان بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه فسنجان بادام زمینی خوشمزه در ابتدای کار پوست بادام زمینی ها را جدا کرده، سپس درون آسیاب کن ریخته و کاملا میکس می کنیم تا پودر شوند. در ادامه ۱ عدد پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا کمی طلایی و کاراملی شود، سپس پودر بادام زمنیی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه بادام زمینی را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آنها از بین برود.

مرحله چهارم

حالا ۴ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید. زمانی که خورش جوش آمد حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد، سپس ۲۰ دقیقه یکبار چند قالب یخ به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

اضافه کردن یخ باعث می شود به بادام زمینی ها شوک وارد شود، سپس روغن پس بدهند. در ادامه ۱ عدد پیاز دیگر را به صورت ریز رنده می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و گوشت را ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه یک گردو بزرگ از مخلوط گوشت چرخ کرده جدا کرده و به صورت گرد قلقلی می کنیم. در ادامه مابقی مخلوط گوشت را به همین شکل قلقلی می کنیم و درون تابه می چینیم، سپس به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

۱ ساعت آخر پخت گوشت های قلقلی سرخ شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر تخم گشنیز به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط کرده و اجازه می دهیم خورش روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد.

مرحله نهم

اواخر پخت پیاز باقی مانده را به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا پفکی شود.

مرحله دهم

در ادامه پیاز پفکی را به همراه پودر میخک به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا اجازه می دهیم خورش به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بجوشد تا مزه ها باهم ترکیب شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله یازدهم

در صورتی که خورش فسنجان سیاه رنگ می پسندید، رب گوجه فرنگی را حذف کنید. در نهایت خورش فسنجون را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی و زیتون پرورده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.