طرز تهیه شامی کباب لرستان

طرز تهیه شامی کباب لرستان به خانه برمیگردیم فیلم شامی کباب لرستان طرز تهیه شامی کباب کرمانشاهی طرز تهیه شامی کباب بروجردی

شامی کباب لرستان یکی از انواع غذاهای سنتی کشورمان است که اصالت آن متعلق به شهر خرم آباد می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی کباب لرستان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
پودر گردو۲ پیمانه
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
سبزی معطر تازه۱ قاشق غذاخوری
رب انار ملس۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ (اختیاری)۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقداری کافی

طرز تهیه شامی کباب لرستان

مرحله اول

برای تهیه شامی لرستان خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به تکه های درشت خرد کرده و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه آرد نخودچی را به همراه ۲ قاشق غذاخوری پودر گردو به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا ۱ عدد پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم. در ادامه سبزیجات معطر (ریحان، ترخون و مرزه) را می شوییم.

مرحله سوم

در ادامه سبزیجات را به صورت ریز خرد می کنیم و در صورت تمایل به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه گوشت جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به فرم شامی شکل داده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس شامی ها را درون روغن می اندازیم.

مرحله پنجم

در ادامه دو طرف شامی ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. حالا به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور پیاز باقی مانده را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همان تابه که شامی ها را سرخ کردیم می افزاییم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کمی سرخ شود، سپس باقی مانده پودر گردو را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی گردو از بین برود. در ادامه رب انار را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در صورتی که رب انار ترش بود، مقداری شیره انگور یا شکر به آن اضافه کنید. حالا آب جوش را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد تا کمی غلیظ شود. پس از گذشت این زمان شامی ها را درون تابه می چینیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شامی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون سس بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان شامی ها را به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس به همراه دانه های انار تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.