طرز تهیه راتای مرغ

طرز تهیه راتای مرغ و شوید عکس راتای مرغ راتای مرغ و هویج طرز تهیه راتای مرغ و لبو راتای مرغ و اسفناج مواد راتای مرغ فینگر فود راتای مرغ

راتای مرغ یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و شیک است که در مهمانی ها و تولدها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه راتای مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ۴ نفر
ساقه کرفس۲ ساقه
خیارشور۱۰ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سس مایونز۶ قاشق غذاخوری سرپر
مغز گردو۳ قاشق غذاخوری سرپر
پیازچه۲ عدد
پنیر خامه ای۱ قاشق غذاخوری
نان تستبه تعداد کافی
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه راتای مرغ

مرحله اول

برای تهیه راتای مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب حاوی آب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم و آن را روی حرارت متوسط می گذاریم تا سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۱ ساعت، زمانی که سینه مرغ کاملا آب پز شد آن را از قابلمه خارج کرده و پس از سرد شدن ریش ریش می کنیم. در ادامه ساقه کرفس و خیارشور را می شوییم، سپس هر دو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیازچه را به همراه مغز گردو به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه سینه مرغ ریش ریش شده، خیارشور و ساقه کرفس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا پنیر خامه ای را به همراه سس مایونز و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد راتا را مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شده، سپس سس به خورد آن ها برود. در ادامه یک نان تست روی سطح کار قرار داده، سپس با کاتر دایره ای که به اندازه نان تست باشد آن را قالب می زنیم و اطراف نان را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه بدون جدا کردن قالب از نان، با انگشت روی نان را فشار می دهیم تا بافت آن کمی فشرده شود، سپس به اندازه ای که گنجایش کاتر را پر کند روی نان از مواد راتا اضافه کرده و مواد را با قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت زیر نان را کمی فشار می دهیم تا راتا از قالب جدا شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد راتا تمام شود، سپس به همراه گوجه گیلاسی و جعفری تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.