طرز تهیه کباب لا پلو

طرز تهیه کباب با برنج کباب لا پلو رستورانی طرز تهیه کباب دیگی با برنج فیلم طرز تهیه کباب لاپلو طرز تهیه لابلا پلو گوشت لاپلو

کباب لا پلو یکی از غذاها سنتی و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب کباب دیگی و پلو تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب لا پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک
گوجه فرنگی۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر، روغن و سماقبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب لا پلو

مرحله اول

برای تهیه کباب لا پلو ابتدا برنج را در یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس کمی نمک اضافه می کنیم تا دانه های برنج خرد نشود. زمان خیساندن برنج بستگی به تازگی آن دارد و هر چقدر برنج تازه تر باشد، نیاز به خیساندن کمتری دارد.

مرحله دوم

در این مرحله یکی از پیازها را رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، سماق و زعفران دم کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم. در ادامه مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و آنرا با روغن به خوبی چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تابه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم هر سمت کباب ۵ دقیقه سرخ شود. توجه داشته باشید که در این مرحله نیاز نیست کباب کاملا مغز پخت شود، فقط باید آنرا کمی سرخ کنیم تا درون برنج حالت خودش را حفظ کند.

مرحله ششم

پس از اینکه کباب را سرخ کردیم، آنرا از تابه خارج می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. هر طرف گوجه فرنگی ها را هم ۵ دقیقه سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز نرم و شیشه ای شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

فلفل دلمه ای را هم کمی تفت می دهیم تا نرم شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم تا طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. در ادامه نصف فنجان آب و مقداری زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم کمی غلیظ شود، سپس آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله دهم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می کنیم و ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. چون این غذا قاطی پلو محسوب می شود بهتر است برنج را کمی زنده تر آبکشی کنیم.

مرحله یازدهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم. ابتدا نصف برنج را اضافه کرده و خوب فشرده می کنیم. در ادامه کباب را روی برنج قرار می دهیم، سپس گوجه فرنگی ها را به همراه سس اضافه می کنیم و روی کباب به صورت پخش می چینیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله باقیمانده برنج را اضافه می کنیم و با پشت قاشق آنرا به خوبی فشرده می کنیم. در صورت تمایل چند تکه کره روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. سپس قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان برای دم کشیدن برنج نیاز است. در پایان پس از اینکه برنج دم کشید، یک دیس روی درب قابلمه قرار می دهیم و برنج را روی دیس بر می گردانیم. در نهایت برنج را برش می زنیم و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.