طرز تهیه یخنی مرغ

طرز تهیه یخنی مرغ مجلسی طرز تهیه یخنی مرغ افغانی طرز تهیه یخنی مرغ مشهدی طرز تهیه یخنی مرغ درگزی طرز تهیه یخنی مرغ شیرازی طرز تهیه یخنی مجلسی طرز تهیه یخنی شمالی

یخنی مرغ یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه خراسان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یخنی مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه یا ران مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و ادویه کاریبه مقدار کافی
زعفران دم کردده½ فنجان
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه یخنی مرغ

مرحله اول

برای تهیه یخنی مرغ ساده ابتدای کار پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادمه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود و پس از آن زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و ادویه کاری را به تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه تکه های مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا در صورتی که برای یخنی مرغ از سینه مرغ استفاده کردیم ۱ لیوان آب به آن اضافه می کنیم و در صورتی که ران مرغ استفاده کردیم ۲ لیوان آب اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم یخنی مرغ به مدت ۱ ساعت بپزد.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و یخنی مرغ را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر یخنی مرغ را به همراه زرشک پلو و سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.