طرز تهیه کباب کهتویه

طرز تهیه کباب کهتویه , دستور پخت کباب کهتویه با گوشت گوسفندی

کباب کهتویه یکی از کباب های سنیت و خوشمزه ایرانی است که اصالتا متعلق به جنوب کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کهتویه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۱ کیلوگرم
پیاز۲ عدد متوسط
پودر لیمو عمانی۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کهتویه

مرحله اول

برای تهیه کباب کهتویه به روش هرمزگانی ابتدای کار گوشت را به صورت تکه های کوچک مانند کباب چنجه خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت ریز روی گوشت رنده می کنیم، سپس گوشت را به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ می دهیم. در ادامه به مقدار کافی نمک به آن اضافه می کنیم و مجددا کمی ماساژ می دهیم تا گوشت مزه دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا گوشت به خوبی طعم دار و نرم شود. پس از گذشت ۱۰ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر لیمو عمانی و فلفل سیاه را به گوشت اضافه می کنیم و مجددا ورز می دهیم، سپس مجددا در یخچال قرار داده و اجازه می دهیم استراحت کند. در ادامه پس از گذشت ۲ ساعت کباب کهتویه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت های مزه دار شده را به سیخ می کشیم، سپس ذغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم. در ادامه سیخ ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کباب ها کاملا مغز پخت شوند، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

در نهایت کباب کهتویه را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه پلو زعفرانی، ماست موسیر، پیاز، سبزی ریحان، گوجه فرنگی کبابی، لیمو ترش تازه، نوشابه و نان محلی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.