طرز تهیه کباب قشقایی

طرز تهیه کباب قشقایی , دستور پخت کباب قشقایی

کباب قشقایی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب قشقایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۱ کیلو گرم
دنبه۲۰۰ گرم
روغن یا کره محلی۱ پیمانه
آب جوش۵ پیمانه
نان محلی۲ عدد
پیاز۲ عدد
نمک۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب قشقایی

مرحله اول

برای تهیه کباب قشقایی مخصوص ابتدای کار گوشت گوسفندی را به همراه دنبه به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه آب جوش را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. پس از اینکه آب جوش آمد کف روی گوشت را می گیریم، سپس اجازه می دهیم گوشت و دنبه درون آب جوش بمانند تا بپزند.

مرحله سوم

نکته مهم در مورد این کباب خوشمزه گرفتن طعم و بوی زهمک گوشت گوسفندی و دنبه است، برای این منظور باید تمام کف های روی سطح آب را که از گوشت و دنبه خارج می شوند را با قاشق جمع کرده و دور بریزیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید گوشت بیش از حد نپزد که له شود. در ادامه نمک و فلفل سیاه گوشت را اندازه می کنیم و بعد زمانی که گوشت کاملا پخته شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس روغن محلی را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن کاملا ذوب شود، سپس نان محلی را درون روغن قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه تکه های گوشت را درون روغن محلی قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت گوشت های سرخ شده را از روغن محلی خارج می کنیم، سپس روی نان محلی سرخ شده قرار می دهیم. در آخر کباب قشقایی را به همراه چلو، سماق، ریحان تازه، دوغ، پیاز و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.