طرز تهیه ارده

طرز تهیه ارده کارخانه ای طرز تهیه ارده خانگی ساده طرز تهیه ارده آپارات طرز تهیه ارده شیره طرز تهیه ارده ترکی طرز تهیه ارده با مخلوط کن طرز تهیه ارده با کنجد قهوه ای طرز تهیه ارده دوآتیشه

ارده کنجد یکی از انواع فراورده های کنجد است که در تهیه انواع شیرینی و غذا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ارده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ارده
روغن کنجد یا روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
کنجد سفید پوست کنده۲ لیوان

طرز تهیه ارده کنجد

مرحله اول

برای تهیه ارده کنجد خانگی در ابتدای کار کنجد را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی کنجد از بین برود و کمی تغییر رنگ بدهد.

مرحله دوم

در این مرحله توجه داشته باشید کنجد تیره نشود و یا نسوزد. در ادامه کنجد بو داده شده را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم، سپس برای این که کنجد سریع تر به روغن بیوفتد روغن مایع یا روغن کنجد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مجددا کنجد را میکس می کنیم و حین کار دستگاه را خاموش می کنیم و کنجد را هم می زنیم، سپس مجددا میکس می کنیم تا کنجد کاملا روان شود. در ادامه زمانی که کنجد کاملا روان شد، دستگاه را خاموش می کنیم.

مرحله چهارم

در نهایت ارده کنجد را درون یک ظرف مناسب درب دار می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم. ارده کنجد را می توانیم به همراه شیره انگور، شیره خرما و … ترکیب کرده و به عنوان صبحانه سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.