طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی خانگی طرز تهیه کره بادام زمینی با مخلوط کن طرز تهیه کره بادام زمینی بدون فر طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی آپارات طرز تهیه کره بادام زمینی با عسل طرز تهیه کره بادام زمینی با پوست فیلم طرز تهیه کره بادام زمینی طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد

کره بادام زمینی یکی از انواع کره های گیاهی پر مصرف است که از آن می شود به عنوان صبحانه یا یک میان وعده مقوی استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کره بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کره بادام زمینی
بادام زمینی۵۰۰ گرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
عسل۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه کره بادام زمینی خوشمزه ابتدا باید بادام زمینی مناسب تهیه کنیم، برای این منظور باید از بادام زمینی بدون پوست استفاده شود. اگر بادام زمینی پوست داشت، باید با دقت تمام پوست های آنرا جدا کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادام زمینی بدون پوست را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم بادام زمینی را تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ داده و به خوبی تست شود.

مرحله سوم

تفت دادن بادام زمینی حدود ۵ دقیقه ادامه می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از اینکه بادام زمینی از حرارت افتاد، آنرا درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و چند پالس می زنیم تا بادام زمینی خرد شود.

مرحله چهارم

حالا مجددا میکسر یا مخلوط کن را روشن می کنیم تا بادام زمینی به طور کامل یکدست شده و حالت خمیری به خود بگیرد. در ابتدا خمیر بادام زمینی حالتی خشک دارد، ولی به مروز نرم تر و روان تر خواهد شد.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که باید میکسر یا مخلوط کن را هر چند لحظه یک بار خاموش کنیم تا خیلی داغ نشود. پس از اینکه بادام زمینی حالت خمیری به خود گرفت روغن مایع را کم کم اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم.

مرحله ششم

اضافه کردن روغن را تا زمانی که کره بادام زمینی نرم شود، ادامه می دهیم. در نهایت در صورت تمایل عسل را اضافه کرده و با کره میکس می کنیم. در نهایت کره را درون ظرف دربسته می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 1 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.