طرز تهیه شکلات صبحانه

طرز تهیه شکلات صبحانه با آرد طرز تهیه شکلات صبحانه دونفره طرز تهیه شکلات صبحانه با نشاسته طرز تهیه شکلات صبحانه نمناک طرز تهیه شکلات صبحانه آپارات طرز تهیه شکلات صبحانه رژیمی طرز تهیه شکلات صبحانه با بادام طرز تهیه شکلات صبحانه کنجدی

شکلات صبحانه یکی از صبحانه های خوشمزه بین المللی است که معمولا در کنار نان های حجیم سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات صبحانه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شکلات صبحانه
آرد۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
عسل۱ قاشق مرباخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم
فندق یا بادام زمینی خام½ لیوان
کره۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شکلات صبحانه

مرحله اول

برای تهیه شکلات صبحانه خانگی ابتدای کار شکلات تخته ای را درون یک کاسه ریخته و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شکلات کاملا ذوب شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد و پودر کاکائو را درون الک می ریزیم، سپس یک مرتبه درون قابلمه الک می کنیم. در ادامه مجددا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و یک بار دیگر درون قابلمه الک می کنیم. در ادامه شکر را به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد و شکر را با هم مخلوط می کنیم، سپس شیر را طی ۲ مرحله به مواد اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مایه شکلات را مدام هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه وقتی مایه شکلات کمی غلیظ شد، شکلات تخته ای آب شده را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله عسل را به همراه کره به مایه شکلات اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس وانیل را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس فندق یا بادام زمینی خام را به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پوست شان به طور کامل جدا شود. در ادامه فندق یا بادام زمینی را از تابه خارج می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فندق یا بادام زمینی خرد شده را به شکلات اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با دستمال مرطوب خشک می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت مایه شکلات را درون شیشه می ریزیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. توجه داشته باشید شکلات درون یخچال به غلظت بیشتری می رسد. در آخر این شکلات صبحانه خوشمزه را با نان تازه میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.