طرز تهیه ته انداز کتف و بال مرغ

طرز تهیه ته انداز کتف و بال مرغ , دستور پخت ته انداز کتف و بال مرغ

ته انداز کتف و بال مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته انداز کتف و بال مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال و کتف مرغ۱۲ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سس سفید۱ قاشق غذاخوری
برنج۴ پیمانه
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ته انداز کتف و بال مرغ

مرحله اول

برای تهیه ته انداز کتف و بال مرغ خوشمزه ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه کتف و بال مرغ درون یک کاسه گود و مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، روغن مایع، سس سفید و زعفران دم کرده به کتف و بال مرغ اضافه می کنیم و با دست به مدت ۵ دقیقه ماساژ می دهیم تا مواد به خورد کتف و بال ها برود.

مرحله سوم

حالا روی کاسه حاوی کتف و بال را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کتف و بال ها مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کتف و بال را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کتف و بال ها را درون تابه قرار می دهیم و یک ظرف آن ها را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کتف و بال ها را بر می گردانیم و کمی سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را می شوییم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری روغن مایع و زعفران دم کرده درون قابلمه می ریزیم و کتف بال ها را از سمتی که کمتر سرخ شده اند درون قابلمه می چینیم و برنج آبکش شده را لایه لایه روی آن می ریزیم و با پشت قاشق برنج را منسجم می کنیم.

مرحله نهم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر ته انداز کتف و بال مرغ را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.