طرز تهیه پنیر پیتزا

طرز تهیه پنیر پیتزا صنعتی طرز تهیه پنیر پیتزا زرد رنگ طرز تهیه پنیر پیتزا در آشپزخانه کوچک من طرز تهیه پنیر پیتزا با شیر و سرکه طرز تهیه پنیر پیتزا رستورانی فیلم طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی با سرکه فیلم طرز تهیه پنیر پیتزا طرز تهیه پنیر پیتزا سرآشپز پاپیون

پنیر پیتزا یکی از فراورده های بسیار محبوب شیر گاو و گوسفند است که همه ما بعد از آشنایی با پیتزا با نام آن آشنا شده ایم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر پیتزا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر محلی پرچرب۲ کیلو گرم
سرکه سفید½ لیوان
نمک۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
آب و یخبه مقدار کافی

طرز تهیه پنیر پیتزا

مرحله اول

برای تهیه پنیر پیتزا خانگی ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید یا خیلی داغ نشود، در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله دوم

حالا سرکه را به صورت پخش درون شیر می ریزیم و آرام هم می زنیم تا شیر بریده شود، سپس دلمه ببندد. در ادامه آبکش را روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس شیر دلمه بسته را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله دلمه های شیر را جمع می کنیم، سپس درون پارچه نخی قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه آب پنیر روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس نمک را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم داغ شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشیذ آب پنیر جوش نیاید. در ادامه زمانی که نمک درون آب پنیر حل شد حرارت را خاموش می کنیم تا جوش نزند. در ادامه پنیر را ۳ مرتبه درون آب پنیر به مدت ۲۰ ثانیه قرار می دهیم، سپس خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا زمانی که مرتبه سوم پنیر را از آب پنیر خارج کردیم بلافاصله درون آب و یخ قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون آب و یخ بماند تا به آن شوک وارد شود. پس از این زمان پنیر را از آب خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پنیر را مجددا درون پارچه نخی قرار می دهیم و فشار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم و به مدت ۴ ساعت پنیر را درون یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان پنیر را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و مجددا درون کیسه فریزر بسته بندی می کنیم، سپس درون یخچال فریزر نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.