طرز تهیه شربت ریحان

طرز تهیه شربت ریحان طرز تهیه شربت بنفش رنگ طرز تهیه شربت ریحان و نعنا خواص شربت ریحان بنفش فواید شربت ریحان

شربت ریحان یکی از انواع شربت های سنتی و قدیمی ایرانی است که با دو رنگ سبز و بنفش یا قرمز درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت ریحان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شربت ریحان
آب جوش۴ لیوان
شکر¾ لیوان
جوهر لیمو۱ قاشق چای خوری
ریحان بنفش یا سبز۲۰۰ گرم

طرز تهیه شربت ریحان

مرحله اول

برای تهیه شربت ریحان خوشمزه ابتدای کار آب جوش را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شربت روی حرارت جوش بزند. در ادامه ریحان را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جوهر لیمو را به شربت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ریحان ها را درون شربت می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم شربت به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا طعم و رنگ ریحان درون شربت پخش شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان شربت را از صافی رد می کنیم، سپس درون لیوان مورد نظرمان می ریزیم. توجه داشته باشید می توانید جایگزین جوهر لیمو از آبلیمو استفاده کنید اما رنگ شربت کدر می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه شربت به خوبی رنگ گرفت، آنرا درون یک ظرف درب دار می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. برای سرو این شربت ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را درون یک لیوان مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در مرحله آخر به مقدار دلخواه آب سرد به لیوان اضافه کرده و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا رنگ شربت به طور کامل درون آب پخش شود. در صورت تمایل چند تکه یخ نیز به شربت اضافه کرده و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.