طرز تهیه شربت گوجه سبز

طرز تهیه شربت گوجه سبز , دستور پخت شربت گوجه سبز رسیده

شربت گوجه سبز یکی از انواع شربت های خوشمزه و ایرانی است که برای رفع عطش بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت گوجه سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شربت گوجه سبز
گوجه سبز۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز (اختیاری)۳ قطره

طرز تهیه شربت گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه شربت گوجه سبز خوشمزه در ابتدای کار گوجه سبز را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که گوجه سبزها کاملا پخته و له شدند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه روی یک قابلمه مناسب آبکش گذاشته و گوجه سبز را از آبکش رد می کنیم تا آب صاف آن درون قابلمه ریخته و گوجه سبزها جدا شوند.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و شکر را به قابلمه می افزاییم، سپس اجازه می دهیم شربت روی حرارت بجوشد تا کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید شربت پس از خنک شدن به غلظت بیشتری می رسد.

مرحله چهارم

در ادامه کف های روی شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت شربت شفافی داشته باشیم. زمانی که شربت کمی غلیظ شد، آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و پس از گذشت ۲ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم شربت به مدت ۱ تا ۲ ساعت در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان به دلخواه رنگ خوراکی سبز را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که رنگ خوراکی درون شربت پخش شد، شربت را درون یک ظرف درب بسته ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. در نهایت مقداری از شربت را درون لیوان ریخته و به همراه آب و یخ سرو می کنیم. گوارای وجود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.