طرز تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران غلیظ طرز تهیه شربت زعفران و گلاب طرز تهیه شربت زعفران برای 50 نفر طرز تهیه شربت زعفران با تخمه شربتی طرز تهیه شربت زعفران برای ۲۰ نفر طرز تهیه شربت زعفران برای ۱۰ نفر فیلم طرز تهیه شربت زعفران طرز تهیه شربت زعفران نی نی سایت

شربت زعفران یکی از انواع نوشیدنی های ساده و خوشمزه است که علاوه بر آرامش بخش بودن آن طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت زعفران در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شربت زعفران
شکر۱٫۵ کیلو گرم
آب۷ لیوان
جوهر لیمو⅓ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی

طرز تهیه شربت زعفران

مرحله اول

برای تهیه شربت زعفران خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با قاشق چوبی یا سیلیکونی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید هم زدن شربت با قاشق استیل باعث می شود شربت شکرک بزند. حالا هر از گاهی اطراف قابلمه را با برس مرطوب تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزد و اجازه می دهیم شربت بجوشد.

مرحله سوم

در ادامه کف روی شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت شربت شفافی داشته باشیم. حالا جوهر لیمو  را به قابلمه اضافه کرده و برای تست قوام شربت ۱ قاشق غذاخوری از آنرا درون نعلبکی می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شربت را به مدت ۲ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت تست می کنیم، در صورتی که شربت کش دار بود قابلمه را از روی حرارت برداشته و زعفران دم کرده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم شربت به خوبی خنک شود، سپس مقداری از آنرا درون لیوان های سرومان ریخته و به همراه مقداری آب خنک و چند قالب یخ سرو می کنیم. به دلخواه می توانید مقداری آب لیمو ترش به لیوان بیفزایید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.