طرز تهیه رانی شلیل

طرز تهیه رانی شلیل , دستور تهیه رانی شلیل

رانی شلیل یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و فوق العاده است که عطر و طعم دلچسبی دارد و در فصل‌های گرم سال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نوشیدنی مقوی و پرخاصیت را خیلی راحت و سریع می‌توانید درست کنید و از آن لذت ببرید‌. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رانی شلیل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم رانی هلو
شلیلنیم کیلو
شکرنصف لیوان
آب۱ و نیم تا ۲ لیوان

طرز تهیه رانی شلیل

مرحله اول

ابتدا شلیل‌ها یا هلوها را تمیز بشورید، بهتر است از شلیل‌های آب دار و رسیده برای درست کردن رانی استفاده کنید و بعد روی آن‌ها با چاقوی تیز یک علامت به علاوه بزنید، سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله دوم

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، شلیل‌ها را در آن بریزید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا شلیل‌ها در آب بجوشند و نرم شوند و پوست آن‌ها از گوشت جدا شود، در این مدت در ظرف دیگری مقداری آب بریزید و یخ به آن اضافه کنید تا کاملا سرد شود.

مرحله سوم

سپس شلیل‌ها را آب جوش بیرون بیاورید و بلافاصله در آب یخ بریزید تا در اصطلاح به آن‌ها شوک وارد شود و به مدت ۳ دقیقه اجازه دهید تا در آب یخ بمانند و بعد از این مدت از آب سرد بیرون بیاورید و به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید‌.

مرحله چهارم

سپس هسته شلیل‌ها را هم جدا کنید و یکی از شلیل‌ها را به شکل نگینی و ریز خرد کنید و بقیه را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید و بعد هم مقداری شکر اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا آب بجوشد.

نکته

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار شکر را کمتر یا زیادتر بریزید.

مرحله پنجم

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا شلیل‌ها در آب و شکر بجوشند و غلظت مخلوط بیشتر شود و بعد از روی حرارت بردارید و با گوشتکوب برقی شلیل‌ها را کاملا میکس کنید تا له شوند و با شکر کاملا مخلوط شوند.

مرحله ششم

به جای گوشتکوب برقی می‌توانید از مخلوط کن استفاده کنید و وقتی که مخلوط کمی سرد شد، آن را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید، بعد مخلوط را داخل یک ظرف بریزید و شلیل‌های نگینی را به آن اضافه کنید و هم بزنید و در یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم

اگر می‌خواهید رانی شلیل یا هلو را برای مدت زیادی نگهداری کنید، در هنگام جوشاندن شلیل‌ها با آب ‌جوش و شکر، آب یک لیمو ترش‌ تازه را به آن‌ اضافه کنید تا شکرک نزند، بعد در هنگام استفاده رانی شلیل را که کاملا خنک شده است خوب هم بزنید. در آخر رانی شلیل را در لیوان‌های مناسب بریزید و با یک برش شلیل یا هلو تزئین کنید و این نوشیدنی دلچسب و خوش طعم را سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.