طرز تهیه رانی هلو

طرز تهیه رانی هلو با ماندگاری بالا طرز تهیه رانی هلو برای زمستان قیمت رانی هلو طرز تهیه رانی هلو با عسل فیلم طرز تهیه رانی هلو طرز تهیه رانی انبه طرز تهیه کمپوت هلو طرز تهیه رانی هلو و شلیل

رانی هلو یکی از انواع نوشیدنی های پرطرفدار و بین المللی است که با دستورهای مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رانی هلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هلو۵۰۰ گرم
آب۴ لیوان
شکر¾ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رانی هلو

مرحله اول

برای تهیه رانی هلو به روش خانگی در ابتدای کار پوست و هسته هلوها را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب روی حرارت بماند تا به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد هلوهای خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم هلوها به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان شکر را به همراه آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱ دقیقه دیگر بجوشد تا ذرات شکر کاملا حل شود. پس از اینکه شکر حل شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم رانی کاملا خنک شود، سپس ۱ پیمانه از تکه های هلو را جدا می کنیم و مابقی آنرا درون غذاساز یا بلندر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پوره شود. در ادامه رانی را درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های هلو را به ظرف حاوی رانی اضافه کرده و آنرا به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان رانی را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.