طرز تهیه شربت گل پنیرک

طرز تهیه شربت مجلسی شربت گل پنیرک بنفش طرز تهیه شربت گل خواصی طرز تهیه شربت هفت رنگ طرز تهیه شربت بنفش رنگ شربت گل پنیرک دو رنگ فیلم شربت گل پنیرک شربت گل پنیرک برای چی خوبه

شربت گل پنیرک یکی از شربت های بسیار شیک و خوشمزه ایرانی است که با رنگ های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت گل پنیرک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب سرد۴ لیوان
گل پنیرک خشک۴ قاشق غذاخوری
شکر۱۲ قاشق غذاخوری
گلاب یا عرق بیدمشکبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه یا سرکه۳ تا ۴ قطره
تخم شربتیبه مقدار کافی

طرز تهیه شربت گل پنیرک

مرحله اول

برای تهیه شربت گل پنیرک مجلسی ابتدای کار گل پنیرک را به همراه شکر درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه مخلوط گل پنیرک و شکر را درون آب سرد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که رنگ گل پنیرک درون آب پخش شد شربت را از یک پارچه نخی تمیز رد می کنیم تا شربت صاف و یکدست شود. در ادامه مقداری گلاب یا عرق بیدمشک برای طعمی بهتر به شربت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شربت را درون لیوان های سرو می کنیم، سپس در صورت نیاز می توانیم رنگ بنفش شربت را به رنگ ارغوانی تبدیل کنیم، برای این منظور سرکه یا آب لیمو ترش تازه را به شربت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید مقداری سرکه یا آب لیمو ترش زیاد نباشد، به دلیل آن که رنگ شربت کاملا از بین می رود. در ادامه تخم شربتی را درون یک لیوان مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب گرم روی آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم تخم شربتی درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه تخم شربتی را با قاشق به آرامی درون شربت می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و چند تکه یخ درون آن ریخته، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.