طرز تهیه شربت به لیمو ساده

طرز تهیه شربت به لیمو ساده خواص شربت به لیمو طرز تهیه شربت به

شربت به لیمو یکی از انواع شربت های گوارای ایرانی است که علاوه بر طعم خوبش دارای خواص دارویی نیز می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت به لیمو ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شربت به لیمو
به۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش½ لیوان
شکر۱ کیلوگرم

طرز تهیه شربت به لیمو

مرحله اول

برای تهیه شربت به لیمو به روش طب سنتی ابتدا میوه به را پوست می گیریم، سپس تخمه های آنرا خارج می کنیم. در ادامه به را با رنده ریز رنده می کنیم یا در صورت تمایل آنرا درون مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله به رنده شده یا پوره به را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نصف شکر را به صورت پخش روی به می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و آنرا به مدت حداقل ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را داخل یخچال خارج می کنیم، سپس ۲ تا ۳ لیوان آب درون یک قابلمه دیگر می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه آب جوش را روی ترکیب شکر و به می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را به مدت ۲ ساعت در فضای محیط قرار می دهیم، سپس شربت درون قابلمه را از صافی رد می کنیم و مجددا داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه باقیمانده شکر را نیز اضافه می کنیم و شربت را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم تا رنگ شربت شفاف شود. پس از اینکه شربت به قوام رسید و غلیظ شد، آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم شربت چند جوش دیگر بزند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت در فضای آشپزخانه خنک شود. در نهایت شربت هم دمای محیط را درون ظرف مناسب ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله هفتم

طریقه مصرف این شربت مانند دیگر شربت های غلیظ است. ابتدا داخل یک لیوان ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری از این شربت می ریزیم، سپس باقیمانده حجم لیوان را با آب خنک پر می کنیم و پس از مخلوط کردن شربت آنرا سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.