طرز تهیه شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل دکتر خیراندیش طرز تهیه شربت سکنجبین دکتر خیراندیش طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه طرز تهیه شربت سکنجبین با پیمانه طرز تهیه شربت سکنجبین به مقدار زیاد طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا طرز تهیه شربت سکنجبین با خیار طرز تهیه شربت سکنجبین با آبلیمو

شربت سکنجبین یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که علاوه بر رفع عطش خاصیت درمانی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت سکنجبین در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شربت سکنجبین
آب۷ لیوان
شکر۶ لیوان
نعنا۶۰۰ گرم
سرکه سیب۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت سکنجبین

مرحله اول

برای تهیه شربت سکنجبین خوشمزه در ابتدا کار یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و آب را به آن می افزاییم. در ادامه شکر را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا نعنا را شسته و انتهای دسته های نعنا را با نخ به هم می بندیم. زمانی که ذرات شکر حل شد، نعنا را درون قابلمه گذاشته و مخلوط می کنیم. در ادامه سرکه سیب را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم شربت به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ شده و به قوام برسد. پس از گذشت این زمان برای تست قوام شربت، یک قاشق از شربت را درون نعلبکی ریخته و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که شربت خنک شد، آنرا بین دو انگشت تست می کنیم در صورتی که شربت کش دار بود، به قوام مطلوب رسیده است. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و شربت سکنجبین را از صافی رد می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم شربت به خوبی خنک شود، سپس مقداری از آنرا به همراه آب درون لیوان های سرومان ریخته و به دلخواه مقداری تخم شربتی یا خاکشیر به آن می افزاییم و به همراه چند قالب یخ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.