طرز تهیه شیر کاکائو

طرز تهیه شیر کاکائو غلیظ طرز تهیه شیر کاکائو با شکلات طرز تهیه شیر کاکائو با خامه طرز تهیه شیر کاکائو خانگی برای کودکان فیلم طرز تهیه شیر کاکائو طرز تهیه شیر کاکائو با مخلوط کن طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی طرز تهیه شیر کاکائو برای ۴ نفر

شیر کاکائو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر کاکائو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیر کاکائو
شیر۴ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
شکربه مقدار کافی

طرز تهیه شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه شیر کاکائو به روش بازاری در ابتدای کار پودر کاکائو را به همراه نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب الک می کنیم، سپس شکر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد خشک ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا شیر را در چند مرحله به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شده و گلوله ها باز شوند. در ادامه مایه شیر کاکائو را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شود.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا شیر جوش بیاید و بعد از چند جوش قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا اجازه می دهیم دمای شیر کاکائو با دمای محیط یکی شود.

مرحله چهارم

در ادامه شیر کاکائو را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک و غلیظ شود. پس از گذشت این زمان شیر کاکائو را درون لیوان مورد نظرمان ریخته و به همراه بیسکویت دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.