طرز تهیه شربت لیموناد حرفه ای

طرز تهیه شربت لیموناد نعنایی طرز تهیه شربت لیمو ترش با پوست طرز تهیه لیموناد حرفه ای طرز تهیه لیموناد گازدار فیلم طرز تهیه شربت لیموناد طرز تهیه شربت لیموناد با عسل طرز تهیه لیموناد برای زمستان طرز تهیه لیموناد بدون شکر

شربت لیموناد یکی از معروف ترین نوشیدنی های بدون الکل است که در سراسر جهان است به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت لیموناد حرفه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شربت لیموناد
آب ساده یا گازدار۴ لیوان
شکر۱ لیوان
لیمو ترش۴ عدد
نعناع تازه (اختیاری)چند برگ
اسلایس لیموبرای تزیین

طرز تهیه شربت لیموناد حرفه ای

مرحله اول

برای تهیه شربت لیموناد خوشمزه ابتدا لیمو ترش ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه شکر را اضافه می کنیم و با قاشق چوبی با هم مخلوط می کنیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

این کار باعث می شود که شیره پوست و گوشت لیمو ها به طور کامل خارج شود و طعم لیموناد را عالی تر شود. در صورتی که تمایل داشته باشیم طعم نعناع را به طور کامل در لیموناد حس کنیم، چند برگ نعناع هم درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

پس از اینکه شکر حالتی کشدار پیدا کرد و دیگر دانه های شکر را درون کاسه ندیدم، آب را اضافه می کنیم. اگر بخواهم لیموناد ما مانند لیموناد کافه ها باشد، بهتر است به جای استفاده از آب معمولی از آب گازدار استفاده کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه عصاره لیمو و شکر را به خوبی ترکیب می کنیم تا طعم شان در آب پخش شود. حالا طعم لیموناد را می چشیم و در صورتی که شیرینی آن زیاد بود، کمی آب ساده یا آب گازدار اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه طعم لیموناد را تنظیم کردیم، آنرا در لیوان های بزرگ می ریزیم. حالا چند اسلایس لیمو ترش تازه به همراه چند قالب یخ درون شربت می اندازیم. برای عطر بهتر لیموناد می توانیم چند برگ نعناع نیز به لیوان مان اضافه کنیم.

مرحله ششم

نکته ای که باید در مورد تهیه لیموناد به این سبک در نظر داشته باشیم این است که چون شیره پوست لیمو ترش هم در شربت وجود دارد، نباید آنرا مدت طولانی نگهداری کنیم، چون ممکن است با گذر زمان طعم شربت ما تلخ شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.