طرز تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا طرز تهیه شربت توت فرنگی بدون مربا آموزش تصویری شربت توت فرنگی فوت و فن شربت توت فرنگی طرز تهیه آب توت فرنگی طرز تهیه شربت توت فرنگی رزا منتظمی

شربت توت فرنگی یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار و پرخاصیت است که علاوه بر عطر و طعم شیرین و گوارایی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است، برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت توت ‌فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم شربت توت فرنگی
توت فرنگی۲ کیلو
شکر۵/۱ کیلو
آب لیمو ترش۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه شربت توت فرنگی

مرحله اول

در ابتدا توت فرنگی‌ها را داخل ظرف پر از آب بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا خیس خورده و کاملا تمیز شوند، بعد برگ سر توت‌فرنگی‌ها را جدا کنید و خوب بشورید سپس آن‌ها را در آب‌کش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها به خوبی گرفته شود.

مرحله دوم

حالا توت ‌فرنگی‌های شسته شده را به شکل لایه لایه داخل قابلمه لعاب دار بریزید و لابلای آن شکر را اضافه کنید و بعد از آن آب لیمو بریزید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب آب بیاندازد.

نکته: آب لیمو باعث می‌شود که رنگ شربت شما صورتی و خوشرنگ شود اگر از لیموی تازه استفاده کنید بهتر است.

مرحله سوم

بعد از این که ترکیب توت فرنگی و شکر را از یخچال خارج کردید بدون این که به آن آب اضافه کنید، مواد را داخل میکسر ریخته و خوب با هم مخلوط کنید، در این مرحله می‌توانید از گوشتکوب برقی هم استفاده کنید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط میکس شده توت فرنگی را از یک توری با جنس حریر عبور دهید و تفاله‌های توت فرنگی را در ظرف دیگری قرار دهید، آب توت فرنگی را بدون آن که چیزی به آن اضافه کنید در قابلمه لعاب دار بریزید.

نکته: می‌توانید از تفاله‌های توت ‌فرنگی مارمالاد یا مربا درست کنید، در ظرف مناسب کمی شکر به تفاله‌ها اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا تبدیل به مارمالاد یا مربا شود.

مرحله پنجم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و وقتی که شربت شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید، در طول این مدت مرتب کف روی شربت را بگیرید تا خوشرنگ شود، این کار را ادامه دهید تا شربت به غلظت دلخواهتان برسد.

مرحله ششم

وقتی شربت به غلظت مناسب رسید حرارت را خاموش کنید و بگذارید تا در دمای محیط خنک شود، سپس شربت توت فرنگی را داخل طرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید. در هنگام سرو یک چهارم لیوان را شربت بریزید و باقی آن را با آب سرد پر کنید، می‌توانید برای تزئین آن از تکه‌های توت ‌فرنگی در شربت توت ‌فرنگی استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.