طرز تهیه دمنوش سیب

طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین طرز تهیه دمنوش سیب و به لیمو طرز تهیه سیب خشک برای دمنوش طرز تهیه چای سیب برای لاغری طرز تهیه چای سیب در طب سنتی فیلم طرز تهیه چای سیب طرز تهیه دمنوش سیب و گل محمدی طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین برای سرماخوردگی

دمنوش سیب یکی از انواع دمنوش های سالم و پرطرفدار است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمنوش سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دمنوش سیب
سیب درختی۲ کیلوگرم

طرز تهیه دمنوش سیب

مرحله اول

برای تهیه دمنوش سیب خوشمزه در ابتدای کار سیب ها را شسته و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه کافی آب درون کاسه ریخته و یک جسم سنگین روی سیب ها قرار می دهیم تا درون آب بمانند.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بمانند تا سموم احتمالی آنها خارج شود. پس از گذشت این زمان سیب ها را با نمک می شوییم تا در صورتی که روی سطح آنها پارافین وجود داشته باشد پاک شود.

مرحله سوم

حالا سیب ها را از وسط نصف می کنیم، سپس به صورت خلالی خرد کرده و هسته های آنها را جدا می کنیم. در ادامه سیب ها را درون یک سینی تمیز می چینیم و سینی را روی حرارت بخاری قرار می دهیم.

مرحله چهارم

گاهی سیب ها را جا به جا می کنیم تا حرارت به آنها به صورت یکنواخت برسد و کاملا خشک شوند. در ادامه سینی را از روی بخاری برداشته و در دمای محیط قرار می دهیم تا سیب ها کاملا خشک شوند.

مرحله پنجم

در صورتی که سیب ها به سینی چسبیده بودند، مقداری آب روی آنها اسپری کرده و پس از گذشت مدتی آنها را به راحتی از سینی جدا می کنیم. زمانی که سیب ها کاملا خشک شدند درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا سیب ها کمی قهوه ای شوند. در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم سیب ها خنک شوند، سپس مقداری از آنها را درون قوری می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری آب جوش درون قوری ریخته و آنرا روی سماور می گذاریم تا دمنوش کاملا دم بکشد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دمنوش سیب را درون لیوان مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.