طرز تهیه شربت خاکشیر

طرز تهیه شربت خاکشیر زعفرانی طرز تهیه شربت خاکشیر و آبلیمو طرز تهیه شربت خاکشیر برای یبوست طرز تهیه شربت خاکشیر قالبی طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی طرز تهیه شربت خاکشیر بدون شکر طرز تهیه شربت خاکشیر دو رنگ طرز تهیه شربت خاکشیر برای گرمازدگی

شربت خاکشیر یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که برا رفع عطش بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت خاکشیر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ۲ نفر
شکر۱ پیمانه
آب خنک۲ پیمانه
خاکشیر½ پیمانه
آب لیمو ترش تازه½ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
یخبه مقدار کافی

طرز تهیه شربت خاکشیر

مرحله اول

برای تهیه شربت خاکشیر خوشمزه در ابتدای کار خاکشیر را شسته و کنار می گذاریم. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر درون آب حل شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه شربت خنک شده را درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا شربت را مخلوط می کنیم، سپس گلاب را به همراه خاکشیر شسته شده به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه چند قالب یخ به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم تا شربت کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا شربت را مزه کرده و در صورت نیاز مقدار شکر و آب لیمو آنرا افزایش می دهیم. در نهایت شربت خاکشیر را مخلوط کرده و درون لیوان های سرومان می ریزیم، سپس به دلخواه با اسلایس لیمو تزیین کرده و سرو می کنیم. گوارای وجود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.