طرز تهیه چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا با پودر و شیر طرز تهیه چای ماسالا با آب جوش طرز تهیه چای ماسالا برای لاغری فیلم طرز تهیه چای ماسالا طرز تهیه چای ماسالا فوری طرز تهیه چای ماسالا با دستگاه اسپرسو طرز تهیه چای ماسالا نی نی سایت طرز تهیه چای ماسالا بدون شکر

چای ماسالا یکی از انواع نوشیدنی های بسیار مفید بین المللی است که با ادویه های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای ماسالا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چای ماسالا
هل۳ عدد
دانه فلفل سیاه۱۰ عدد
زنجبیل تازه۱ تکه
میخک۳ عدد
چوب دارچین۱ تکه
آب۲ فنجان
شیر۱ فنجان
جوز هندی۲ عدد
چای سیاه۳ قاشق چایخوری
شکر۲ تا ۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه چای ماسالا

مرحله اول

برای تهیه چای ماسالا خوشمزه ابتدا هل را به همراه دانه های فلفل سیاه درون هاون می ریزیم، سپس آن ها را کمی می کوبیم تا نیم کوب شوند. در ادامه پوست زنجبل را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله جوز هندی را با رنده ریز دو مرتبه رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه کوچک انتخاب می کنیم، سپس زنجبیل را به همراه جوز هندی رنده شده، میخک، هل، فلفل سیاه و چوب دارچین درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا نیمی از آب را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. پس از گذشت ۲ دقیقه مابقی آب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم جوش بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر را به همراه چای سیاه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی مخلوط می کنیم و به مقدار دلخواه شکر را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت این زمان وقتی رنگ چای تغییر کرد، چای را از صافی رد می کنیم و درون فنجان های مورد نظر می ریزیم. داین چای خوشمزه و پر خاصیت را درست کنید و در شب های زمستانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.