طرز تهیه سوپ پیاز

طرز تهیه سوپ پیاز برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی طرز تهیه سوپ پیاز ساده طرز تهیه سوپ پیاز رژیمی طرز تهیه سوپ پیاز در برنامه طبیب طرز تهیه سوپ پیاز دکتر یارقلی طرز تهیه سوپ پیاز و هویج طرز تهیه سوپ پیاز نی نی سایت

سوپ پیاز یکی از انواع پیش غذاهای خاص و خوشمزه رستورانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ پیاز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز بزرگ۳ عدد
سیر۴ حبه
روغن کنجد۲ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
استاک مرغ۱ لیتر
خامه یا شیر۱۰۰ میلی لیتر

طرز تهیه سوپ پیاز

مرحله اول

برای تهیه سوپ پیاز خوشمزه ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن کنجد درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود. در ادامه پیاز را درون قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون قابلمه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه کره را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس استاک مرغ را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم تا سوپ سریعتر به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سوپ جوش آمد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم سوپ به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیوفتد و به غلظت مطلوب برسد. در ادامه خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت ۳۰ دقیقه مقداری سوپ درون کاسه حاوی خامه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خامه هم دمای سوپ شود. در ادامه خامه را درون سوپ می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و پس از ۱ دقیقه از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید می توانید به جای خامه از شیر استفاده کنید و یا به صورت دلخواه از ترکیبی از خامه و شیر استفاده کنید. اگر تمایل دارید این سوپ را با کالری کمتری سرو کنید، می توانید خامه را از مواد لازم حذف کنید.

مرحله هشتم

در نهایت پس از ۱ دقیقه سوپ پیاز را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و روی آن را با مقداری جعفری تزئین می کنیم. در آخر سوپ را به همراه لیمو ترش و نان تازه میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.