طرز تهیه پنیر خانگی

طرز تهیه پنیر لاکتیکی خانگی فیلم طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه طرز تهیه پنیر محلی با سرکه طرز تهیه پنیر با ماست و سرکه طرز تهیه پنیر با قرص اپارات طرز تهیه پنیر محلی با شیر گاو طرز تهیه پنیر عشایری طرز تهیه پنیر محلی با قرص

پنیر سفید یکی از انواع فراورده های لبنی بین المللی است که به طور معمول از شیر گاو یا گوسفند درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر خانگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنیر خانگی
شیر پر چرب۳ کیلوگرم
سرکه۹  قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر خوشمزه و ساده خانگی ابتدا شیر تازه که بهتر است پر چرب باشد را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

پس از اینکه شیر جوش آمد، به ازای هر یک کیلوگرم شیر، ۳ قاشق غذاخوری سرکه اضافه می کنیم. در ادامه شیر را هم می زنیم تا با سرکه مخلوط شود، سپس اجازه می دهیم دَلَمه های پنیر شکل بگیرد.

مرحله سوم

پس از اینکه شیر و سرکه مخلوط شدند دیگر نیازی به ترکیب کردن شیر نیست. پس از اینکه دلمه های پنیر شکل گرفتند، آنها را با استفاده از ملاقه از درون شیر خارج کرده و درون یک پارچه توری می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پارچه توری را از یک جا آویزان می کنیم، سپس یک کاسه زیر پارچه قرار می دهیم تا آب پنیر درون کاسه بریزد. پس از اینکه آب اضافی پنیر به طور کامل خارج شد، پنیر را درون یک آبکش قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا یک جشم سنگین وزن مثل هاون روی پنیر قرار می دهیم تا شکل بگیرد و تکه های پنیر به هم بچسبند. پس از گذشت حدودا ۳ تا ۴ ساعت پنیر ما تقریبا آماده است و می توانیم آنرا درون یخچال قرار دهیم.

مرحله ششم

برای درست کردن آب پنیر نیز نمک را به آب باقیمانده از شیر اضافه می کنیم و به خوبی آنرا هم می زنیم تا نمک به صورت کامل درون آب پنیر حل شود. در نهایت پنیر را برش زده و درون آب نمک قرار داده، سپس در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.