طرز تهیه ناگت مرغ سوخاری

طرز تهیه ناگت مرغ ساده طرز تهیه ناگت مرغ اماده طرز تهیه ناگت مرغ بدون نان تست طرز تهیه ناگت مرغ با سیب زمینی طرز تهیه ناگت مرغ سوخاری طرز تهیه ناگت مرغ با برنج فیلم طرز تهیه ناگت مرغ طرز تهیه ناگت مرغ دونفره

ناگت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و حاضری محسوب می شود که می توانیم آنرا به صورت فوری در منزل درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ تکه
نان تست۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
آویشن۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سوخاری
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۱ لیوان

طرز تهیه ناگت مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه ناگت مرغ خوشمزه و سوخاری ابتدا اطراف نان های تست را جدا می کنیم، سپس قسمت نرم وسط نان های تست را خرد می کنیم. در ادامه نان تست خرد شده را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست می گیریم و به صورت ۴ قارچ خرد می کنیم و به مخلوط کن اضافه می کنیم. در ادامه تکه های اضافی و استخوان های گوشت مرغ را جدا کرده، سپس آنرا خرد کرده و به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر را پوست گرفته و به همراه آویشن، پاپریکا و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط کن اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط کن را روشن می کنیم و اجازه می دهیم مواد به طور کامل میکس شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد میکس شدند، ۳ قاشق غذاخوری آب سرد به میکسر اضافه کرده و مواد را مجددا کمی میکس می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مایه ناگت را از مخلوط کن خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه ناگت استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس پودر سوخاری را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ ها را نیز درون کاسه ای دیگر می ریزیم و با چنگال به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت تخم مرغ ها یکدست شود. حالا یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که ناگت ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه ناگت بر می داریم و آنرا به صورت دلخواه شکل می دهیم، سپس درون تخم مرغ می غلطانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه ناگت را از تخم مرغ خارج کرده و درون پودر سوخاری می غلطانیم تا یک لایه ضخیم از پودر سوخاری اطراف ناگت ایجاد شود، سپس آنرا درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه یک سمت ناگت به طور کامل طلایی رنگ و سرخ شد، آنرا برمی گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین صورت تمام ناگت ها را آماده کرده و درون روغن با حرارت بسیار ملایم سرخ می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت پس از اینکه ناگت ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان ناگت ها را در ظرف چیده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.