طرز تهیه کله جوش

طرز تهیه کله جوش ساده طرز تهیه کله جوش ترکی طرز تهیه کله جوش با عدس طرز تهیه کله جوش با کشک طرز تهیه کله جوش زنجانی طرز تهیه کله جوش قزوینی طرز تهیه کله جوش اصفهانی طرز تهیه کله جوش یزدی

کله جوش از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب کشک و گردو درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کله جوش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کشک سابیده شده۲ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
سیر (اختیاری)۱ حبه
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کله جوش

مرحله اول

برای تهیه کله جوش مجلسی ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس نعناع خشک را به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله سوم

حالا مغز گردو را به صورت نیم کوب خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. اضافه کردن سیر به کله جوش اختیاری می باشد. در صورت تمایل سیر را پوست گرفته، سپس با رنده ریز رنده کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کشک را به قابلمه اضافه کرده و شروع به هم زدن می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا طعم کله جوش را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک اضافه می کنیم. اگر بخواهیم کله جوش را به صورت پر آب سرو کنیم، قبل از اینکه کشک شروع به جوشیدن کند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

اما اگر بخواهیم این غذا را به صورت غلیظ تر سرو کنیم، کمی صبر می کنیم تا کله جوش به غلظت مورد نظرمان برسد. در نهایت کله جوش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان خشک خرد شده سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.