طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با لپه طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای مجلسی طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با مرغ طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای و بادمجان طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای با رب انار فیلم طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای طرز تهیه دلمه فلفل ترکیه ای طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای رزا منتظمی

دلمه فلفل دلمه ای یکی از انواع غذاهای قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل دلمه ای۸ عدد بزرگ
برنج۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سبزی دلمه۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد سس دلمه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب۱ پیمانه

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه دلمه فلفل دلمه ای ابتدا لپه و برنج را از چند ساعت قبل درون دو کاسه آب به صورت جداگانه می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورند. در ادامه لپه را به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا لپه ها به طور کامل بپزند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند، سپس آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. لپه را هم پس از پخت، درون آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن به تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله لپه و برنج را به همراه سبزی خرد شده به تابه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد از حرارت افتاده و خنک شوند.

مرحله هفتم

حالا بالای فلفل دلمه ای ها را برش زده و کنار می گذاریم. در ادامه قسمت های اضافی داخل فلفل ها را خارج می کنیم و از مخلوط مواد درون فلفل های دلمه ای می ریزیم، سپس قسمت بالایی فلفل ها را روی آنها قرار می دهیم.

مرحله هشتم

برای اینکه قسمت بالایی فلفل ها جدا نشود، می توانیم آنرا با خلال دندان فیکس کنیم. در ادامه فلفل های دلمه ای را درون یک قابلمه مناسب در کنار هم می چینیم، سپس به سراغ آماده کرده سس دلمه می ریزیم.

مرحله نهم

برای تهیه سس، ابتدا رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و به همراه رب گوجه فرنگی دو دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله آب را اضافه کرده و اجازه می دهیم شروع به جوشیدن کند. در ادامه سس را روی دلمه ها می ریزیم و قابلمه حاوی دلمه ها را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم دلمه ها به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزند. پس از اینکه پخت دلمه ها به پایان رسید، آنها را درون ظرف سرو می چینیم و باقیمانده سس را روی دلمه ها ریخته و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.