طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت

طرز تهیه همبرگر با گوشت چرخ کرده طرز تهیه همبرگر حرفه ای طرز تهیه همبرگر با سویا طرز تهیه همبرگر کارخانه ای طرز تهیه همبرگر مک دونالد طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت طرز تهیه همبرگر خانگی اپارات طرز تهیه همبرگر خانگی برای فریزر

همبرگر یکی از غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای و مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
سویا سس۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کاری و روغنبه مقدار کافی
پنیر ورقه ای (اختیاری)۲ ورق

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت

مرحله اول

برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت ابتدا پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم. در ادامه سیر و پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سس کچاپ را به همراه سویا سس و مقداری فلفل سیاه و ادویه کاری اضافه می کنیم و به خوبی مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که مایه همبرگر را نیاز نیست مانند مایه کوبیده خیلی ورز دهیم.

مرحله سوم

حالا مایه همبرگر را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که به دلیل اضافه کردن سویا سس به مایه همبرگر، اضافه کردن نمک در ابتدای مخلوط کردن مواد، ممکن است باعث شور شدن مایه همبرگر شود.

مرحله چهارم

ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که مقدار سویا سس به هیچ وجه بیشتر از یک قاشق غذاخوری نشود، چون باعث تغییر رنگ مایه همبرگر می شود. در ادامه مایه همبرگر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا هر قسمت را بین دو لایه کیسه فریزر قرار می دهیم و درون قالب همبرگر زن می گذاریم و شکل می دهیم. در صورتی که قالب همبرگر زن در دسترس نداشتیم، می توانیم از یک بشقاب یا درب دبه برای قالب زدن همبرگر استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله همبرگرهای قالب زده شده را درون یخچال قرار می دهیم تا کمی استراحت کنند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت آنها را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، همبرگرها را از بین لایه پلاستیکی خارج کرده و درون روغن داغ می اندازیم. اگر بخواهیم همبرگرهای ما آبدار باشند و مغزشان به طور کامل نپزد، نباید بیشتر از ۶ دقیقه آنها را سرخ کنیم.

مرحله هشتم

البته به صورت نرمال باید همبرگرها را ۸ دقیقه سرخ کنیم تا هم آبدار باشند، هم به صورت کامل مغز پخت شوند. پس از اینکه همبرگرها را سرخ کردیم، پنیرهای ورقه ای را روی آنها قرار می دهیم و اجازه می دهیم پنیرها ذوب شود.

مرحله نهم

در مرحله نهایی نان های همبرگر را باز می کنیم و مقداری سس روی نان ها می مالیم. حالا به دلخواه مقداری خیار شور، گوجه فرنگی و کاهوی خرد شده بین نان ها قرار داده و در آخر برگرها را روی مواد قرار می دهیم و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.