طرز تهیه املت پنیری

طرز تهیه املت پنیری

املت پنیری یکی از انواع املت‌های خوشمزه، ساده و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این املت خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی تهیه کنید و آن را وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده مقوی که خیلی سریع آماده می‌شود، سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه املت پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۲ عدد
گوجه گیلاسی۱۰ تا ۱۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پنیر خامه‌ای۲ قاشق غذا خوری
کرهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر و پودر پیاز۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
زرد چوبهبه مقدار کم
آب۳/۱ استکان
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
فلفل سبز شیرین برای دورچین۴ تا ۵ عدد
سبزی خوردن برای دورچینبه مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شده برای دورچین۱ عدد

طرز تهیه املت پنیری

مرحله ۱: شستن و برش زدن گوجه‌های گیلاسی

ابتدا گوجه‌ گیلاسی‌های تازه و سالم را تمیز بشورید، خشک کنید، از وسط برش دهید و کنار بگذارید، اگر گوجه گیلاسی در دسترس نبود می‌توانید از گوجه‌ معمولی استفاده کنید، به این شکل که گوجه‌های را در اندازه‌های کوچک‌تر برش بزنید و کنار بگذارید.

مرحله ۲: ریختن روغن و کره در تابه و قرار دادن آن روی حرارت

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس مقداری کره در تابه بریزید، کره را هم بزنید تا کم کم ذوب شود و با روغن مایع مخلوط شود، وقتی که روغن و کره ذوب شده با هم داغ شدند، کمی نمک به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۳: ریختن ادویه‌ها در تابه و تفت دادن آن‌ها

سپس ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه و زرد چوبه است به مقدار مناسب و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان در تابه بریزید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و خوب با هم مخلوط شوند، ادویه‌ها را در تابه مدام هم بزنید تا نسوزند.

مرحله ۴: اضافه کردن رب گوجه و گوجه‌های خرد شده در تابه و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن مقداری رب گوجه فرنگی را به ادویه‌ها داخل تابه اضافه کنید، رب گوجه فرنگی را در تابه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رب گوجه در تابه رنگ باز کند، سپس گوجه‌ها را در تابه بریزید، آنها را تفت دهید تا آب گوجه‌ها کمی کشیده شود و خوب سرخ شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن پنیر خامه‌ای و آب به مواد داخل تابه

سپس مقداری پنیر خامه‌ای را درتابه بریزید، هم بزنید تا مواد داخل تابه خوب با هم مخلوط شوند، مقداری آب را به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند، بعد در تابه را ببندید و اجازه دهید تا پنیر در مواد باز شود و گوجه‌ها بپزند.

مرحله ۶: اضافه کردن تخم مرغ‌ها به مواد داخل تابه

بعد از تقریباً ۱۰ دقیقه تا یک ربع که گوجه‌ها خوب پختند، پنیر آب شد و طعم آن به خورد مواد داخل تابه رفت، در تابه را بردارید، تخم مرغ‌ها را بشکنید و روی مواد داخل تابه بریزید، سپس سفیده‌های تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کمی خودشان را بگیرند و بپزند.

مرحله ۷: پختن تخم مرغ‌ها با بقیه مواد و برداشتن تابه از روی حرارت

سپس زرده‌های تخم مرغ را هم در مواد هم بزنید و مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند، سفیده‌ها و زرده‌های تخم مرغ‌ها کاملاً بپزند و بافت یک دستی تشکیل شود، بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس املت پنیری را داخل ظرف مناسب سرو بریزید.

مرحله ۸: تزئین کردن املت پنیری و چیدن انواع دورچین در کنار آن

بعد از آن املت پنیری را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، چند فلفل سبز شیرین را هم تمیز بشورید، خشک کنید و در کنار ظرف املت پنیری قرار دهید، از مقداری سبزی خوردن تازه و چند برش لیمو ترش هم می‌توانید به عنوان دورچین در کنار این املت استفاده کنید. در آخر املت پنیری را به عنوان یک صبحانه خوش طعم و مقوی یا یک وعده غذایی ساده، سریع و پرطرفدار همراه با نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.