طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان بدون خمیر هزارلا طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا طرز تهیه شیرینی زبان بدون فر طرز تهیه شیرینی زبان در قنادی طرز تهیه شیرینی زبان نارگیلی طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا طرز تهیه شیرینی زبان آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیرینی زبان به خانه برمیگردیم

شیرینی زبان یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین ایرانیان است که امروزه با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زبان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی زبان
خمیر هزارلا۱ بسته
مواد لازم برای شهد شیرینی
عسل۳ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
کنجد، پودر نارگیل و پودر پستهبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی زبان

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زبان خوشمزه در ابتدای کار خمیر هزارلا را یخ زدایی می کنیم، برای این منظور خمیر را به مدت ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم. پس از گذشت این زمان خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که خمیر نباید خیلی نرم شود، بلکه در هنگام کار باید سرد و کمی سفت باشد. در ادامه به سراغ درست کردن شهد می رویم، برای این منظور عسل را به همراه آب جوش، زعفران دم کرده و گلاب درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را مخلوط می کنیم تا با یکدیگر ترکیب شوند، سپس چاقویی که برای تقسیم کردن شیرینی در نظر گرفته ایم را درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا سرد شود. در ادامه خمیر هزارلا را با وردنه کمی صاف می کنیم تا سطح آن یکنواخت شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید نباید لبه های خمیر را خیلی با وردنه فشار دهید، زیرا هنگام پخت به هم می چسبند و شیرینی لایه لایه نمی شود. برای درست کردن شیرینی‌ها در فر، آنرا با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

در صورت نبود فر، برای پخت شیرینی ها فر دست ساز آماده می کنیم، برای این منظور یک شعله پخش کن روی حرارت گذاشته و روی آن یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی بسته و اجازه می دهیم کاملا گرم شوند.

مرحله ششم

در این مرحله روی نصف خمیر هزارلا را با شهد به خوبی رومال می کنیم، سپس یک طرف خمیر را روی طرف دیگر آن بر می گردانیم. حالا با چاقویی که درون فریزر قرار دادیم خمیر را با کمک خط کش به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله هفتم

در ادامه وسط هر خمیر شیرینی را با چاقو شیار ایجاد می کنیم تا میان شیرینی کاملا پخته شود. حالا روی سینی را با ۲ لایه کاغذ روغنی به خوبی می پوشانیم، سپس خمیرها را روی سینی قرار داده و روی آنها را به خوبی از شهد رومال می کنیم.

مرحله هشتم

به دلخواه روی خمیرها را با مقداری زعفران دم کرده رومال کرده و مقداری کنجد روی آنها می ریزیم. در ادامه یک رینگ فلزی در مرکز قابلمه قرار داده و سینی را روی آن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را کاملا می بندیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه به خوبی پخته شوند. پس از گذشت این مدت، زمانی که شیرینی ها پف کردند و زیر آنها طلایی رنگ شد، شیرینی ها را بر گردانده و اجازه می دهیم طرف دیگر آنها نیز طلایی رنگ شود.

مرحله دهم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه هنگامی که طرف دیگر شیرینی ها نیز طلایی رنگ شد، سینی را از قابلمه خارج کرده و کنار می گذاریم تا شیرینی ها از حرارت بیفتند. حالا روی شیرینی زبان ها را مجددا ۲ الی ۳ بار با شهد رومال می کنیم.

مرحله یازدهم

برای پخت شیرینی ها درون فر، سینی فر را با دو لایه کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را درون آن می چینیم، سپس سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر گذاشته تا شیرینی ها پخته و طلایی شوند. در انتها گریل را روشن کرده تا روی شیرینی ها به مدت ۵ دقیقه گریل شود.

مرحله دوازدهم

در نهایت شیرینی زبان های خوشمزه را از سینی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به دلخواه با کنجد، پودر نارگیل و پودر پسته تزیین کرده، سپس در کنار یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.