طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی با تستر طرز تهیه کیک شکلاتی آسان و خوشمزه طرز تهیه کیک شکلاتی ایتالیایی طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری طرز تهیه کیک شکلاتی خیس طرز تهیه کیک شکلاتی ساده اسفنجی طرز تهیه کیک شکلاتی برای 20 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 5 نفر

کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که معمولا به عنوان عصرانه یا میان وعده سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی
آرد۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان سرخالی
شیر گرم⅔ لیوان
روغن مایع½ لیوان
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در صورتی که از فرهای برقی مثل مایکروفر یا توستر استفاده می کنید، باید حرارت را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش می دهیم. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری از آرد را بر می داریم و پودر کاکائو را به همراه بکینگ پودر به آرد اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط مواد کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه شیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا همزن را روی دور متوسط قرار می دهیم و شیر را ۳۰ ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه روغن را اضافه می کنیم و در ۱۰ ثانیه با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه آرد در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. به آرامی مواد را از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست و صاف شود. اگر مایه کیک خیلی رقیق بود، ۱ قاشق غذا خوری آرد الک شده اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی درون مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را درون فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته شود، از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در صورتی که تمایل داشته باشیم روی کیک را با شکلات تزیین کنیم، ۲۰۰ گرم شکلات تخته ای را با ۱ قاشق غذاخوری روغن درون یک کاسه می ریزیم و به روش بن ماری روی حرارت بخار آب ذوب می کنیم، سپس روی کیک می ریزیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.