طرز تهیه کیک کدو حلوایی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی در مایکروویو طرز تهیه کیک کدو حلوایی با ماست طرز تهیه کیک کدو حلوایی و گردو کیک کدو حلوایی و هویج کیک کدو حلوایی و سیب طرز تهیه کیک کدو حلوایی با شیر کیک کدو حلوایی نمناک طرز تهیه کیک کدو حلوایی در قابلمه

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که برای شب یلدا بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کدو حلوایی
پوره کدو حلوایی۲ لیوان
آرد۳ لیوان
شکر۱ و ¼ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر½  لیوان
روغن مایع۱ لیوان
وانیل۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین و پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کیک کدو حلوایی خوشمزه ابتدا کدو حلوایی را می شوییم، سپس به صورت مربعی بزرگ خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب و جادار انتخاب می کنیم، سپس برش های کدو حلوایی را درون آن قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کدو حلوایی به طور کامل بپزد. در ادامه پس از این که کدو حلوایی کاملا پخت از قابلمه خارج می کنیم، و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخمه های کدو حلوایی را خارج می کنیم، سپس گوشت کدو حلوایی را با قاشق از پوست آن جدا می کنیم و درون غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم، سپس میکس و مخلوط می کنیم تا پوره کدو حلوایی آماده شود.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا ترکیب تخم مرغ سفید و پف دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پوره کدو حلوایی را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا با همزن برقی مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم. در ادامه با کمک لیسک مواد را به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن درون آن را چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب مورد نظر می ریزیم، سپس چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک و حباب ها از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را تست می کنیم، در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر می گذاریم و با پودر قند تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.