طرز تهیه نان تست بریوش

طرز تهیه نان تست بریوش

نان تست بریوش یکی از انواع نان‌های ساده و لذیذ است که به روش‌های مختلف درست می‌شود و از آن می‌توانید برای پذیرایی در وعده صبحانه استفاده کنید، این نان که بافتی سبک و لطیف دارد، خیلی راحت درست می‌شود و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه نان تست بریوش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
آرد فانتزی یا نول قوی۳۰۰ گرم
شیر۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم
تخم مرغ هم زده۸۰ گرم
مخمر فوری۵ گرم
نمک۵ گرم
شکر۲۵ گرم
کره نرم۷۰ گرم

طرز تهیه نان تست بریوش

مرحله ۱: مخلوط کردن آرد نول یا آرد فانتزی، مخمر و نمک با هم

ابتدا مقداری آرد فانتزی یا نول قوی را داخل یک ظرف مناسب بریزید، بعد مقداری مخمر فوری به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، سپس کمی نمک روی آرد بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن شکر به مواد و هم زدن تخم مرغ‌ها در یک ظرف دیگر

بعد از آن مقداری شکر را به ترکیب مواد خشک اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت یک دستی تشکیل شود، سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف دیگر بریزید با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آنها کاملاً یکدست شود.

مرحله ۳: اضافه کردن تخم مرغ‌های زده شده و شیر به مخلوط مواد

سپس تخم مرغ‌های زده شده را به ترکیب آرد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و تخم مرغ‌ها به خورد آرد بروند، سپس شیر تقریبا سرد را به ترکیب مواد اضافه کنید، با لیسک هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و خمیر جمع شود و فرم بگیرد.

مرحله ۴: ورز دادن تمیر به مقدار مناسب

سپس خمیر را حسابی ورز دهید تا بافت آن یک دست و نرم شود، طوری که به دست نچسبد و به تست پنجره برسد، یعنی وقتی که خمیر را با دو دست باز می‌کنید خمیر کاملاً نازک شود اما پاره نشود، تقریبا به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز دهید تا یکدست شود.

مرحله ۵: اضافه کردن کره به خمیر و ورز دادن آن

برای ورز دادن خمیر می‌توانید از دستگاه خمیرزن استفاده کنید که در این صورت خمیر باید به اندازه‌ای ورز داده شود که بافت آن یک دست و کش‌دار شود، سپس کره را کم کم در چند مرحله به خمیر اضافه کنید و ورز دهید تا کره کاملاً به خورد خمیر برود.

مرحله ۶: استراحت خمیر به مقدار کافی و حجیم شدن آن

سپس خمیر را حسابی ورز دهید تا بافت آن یک دست، نرم و لطیف شود بعد از آن داخل یک ظرف را با روغن چرب کنید، خمیر را داخل ظرف قرار دهید، روی آن را با نایلون بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه استراحت کند، پف کند و حجم آن زیاد شود.

مرحله ۷: تقسیم کردن خمیر به قسمت‌های مساوی و چانه کردن آن‌ها

بعد از این زمان نایلون روی خمیر را بردارید و خمیر را با کاردک به سه قسمت مساوی تقسیم کنید هر قسمت را با دست فرم دهید و چانه کنید تا کاملاً گرد شود، هر سه چانه خمیر را فرم دهید و گرد کنید، بعد با نایلون روی چانه‌های خمیرها را بپوشانید.

مرحله ۸: استراحت کردن چانه‌های خمیر و پهن کردن خمیر و تا زدن آن

سپس اجازه دهید تا چانه‌های خمیر به مدت ۱۰ دقیقه دیگر خوب استراحت کنند و حجم آنها زیادتر شود، بعد از این زمان روی ظرف را بردارید، هر چانه خمیر را روی سطح صاف قرار دهید، با وردنه کمی آن را باز کنید، سپس دو طرف خمیر را روی هم تا بزنید.

مرحله ۹: رول کردن خمیرها و قرار دادن آن‌ها در قالب نان تست

بعد از آن با وردنه روی خمیر بکشید و خمیر را کمی باز کنید، سپس خمیر را خیلی محکم رول کنید بعد از آن رول‌های خمیر را داخل قالب ۲۰ سانتی در کنار هم قرار دهید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید، اجازه دهید تا خمیرها استراحت کنند، پف کنند و حجم آنها زیاد شود.

مرحله ۱۰: استراحت خمیرها و مخلوط کردن تخم مرغ زده شده با شیر

وقتی حجم خمیر‌ها تقریبا سه برابر شد، نایلون را از روی ظرف بردارید، یک تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت آن کاملاً یکدست شود، سپس مقداری شیر به تخم مرغ اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۱۱: رومال کردن سطح خمیرها با مخلوط تخم مرغ و شیر

بعد از آن با فرچه مخلوط تخم مرغ و شیر را روی خمیر بمالید و سطح آنها را رومال کنید، تا بعد از پخت سطح نان‌ها طلایی شود، بعد قالب را در فر که از یک ربع قبل کاملا گرم شده است قرار دهید، حرارت پایین را روشن کنید و دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۱۲: پختن نان‌ها در فر به مقدار مناسب و بیرون آوردن آن‌ها از فر

سپس اجازه دهید تا نان‌ها به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه در فر بپزند و کاملاً مغز پخت و طلایی رنگ شوند سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس قالب را برگردانید، نان را به آرامی از داخل آن بیرون بیاورید، نان تست بریوش را در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۳: برش زدن نان تست بریوش و سرو آن

وقتی که نان تست بریوش سرد شد با یک چاقوی تیز نان را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از نان تست را داخل ظرف مناسب قرار دهید و این نان خوش طعم، مقوی و لطیف را در وعده صبحانه همراه با کره، مربا، عسل و چای داغ سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.